18
Jun
2017

Asy-Syaikh Shalih al-Fauzan Berlepas Diri Dari Kelompok al-Ikhwanul Muslimun & Membantah Mereka

💥⚠⛔🔥 Asy-Syaikh Shalih al-Fauzan Berlepas Diri Dari Kelompok al-Ikhwanul Muslimun & Membantah Mereka

🎙Asy-Syaikh Shalih al-Fauzan حفظه الله

❓Penanya:
Semoga Allah senantiasa melimpahkan kebaikanNya kepada anda. Benarkah anda mengatakan bahawa kelompok al-Ikhwanul Muslimun dan Tabligh serta yang lainnya termasuk Salafiyyah?

✅ Jawapan:
Ini merupakan kedustaan dan mengada-ada, tidak termasuk salafiyyah kecuali siapa yang di atas manhaj salaf, jika mereka di atas manhaj salaf maka mereka adalah salafiyyun, adapun jika mereka menyelisihi manhaj salaf, maka mereka bukan salafiyyun.

☝🏼Rasulullah ﷺ mengatakan tentang golongan yang selamat (al-Firqah an-Najiyyah), “Siapa saja yang meniti jalan seperti yang aku tempuh bersama para Sahabatku pada hari ini.”

❗Rasulullah tidak membiarkan kita tanpa penjelasan, baginda telah menjelaskan siapa yang salafy dan siapa yang bukan salafy.

❓Penanya:
Semoga Allah senantiasa melimpahkan kebaikanNya kepada anda. Telah tersebar di laman-laman internet sebuah fatwa dari anda tentang kelompok al-Ikhwanul Muslimun bahawa mereka termasuk Ahlus Sunnah, apakah hal ini benar?

✅ Jawapan:
Saya telah membantah hal ini, tetapi mereka tidak menerima ucapan yang merugikan mereka, namun saya telah membantah hal ini ketika itu, dan telah saya katakan bahawa saya berlepas diri dari manhaj al-Ikhwanul Muslimun, dan saya telah menjelaskan manhaj mereka di bantahan itu juga, tetapi mereka tidak mahu menyebarkan ucapan yang merugikan mereka.

📚 Sumber || https://www.sahab.net/forums/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=135231

🌏 Kunjungi || http://bit.ly/2sebJ3s

⚪ WhatsApp Salafy Indonesia

📚 ll مجموعة طريق السلف ll 📚
🌐 www.thoriqussalaf.com
🌐 http://telegram.me/thoriqussalaf