28
Oct
2015

Fitnah Syubhat & Syahwat Serta Para Dajjal Kecil

🌸 Nasihat Syaikh Rabi’ al-Madkhali Kepada Para Pemuda 🌸

❗Fitnah Syubhat & Syahwat Serta Para Dajjal Kecil

💎 Betapa banyak syubhat yang menimpa para pemuda di zaman kita ini?! -kita memohon kepada Allah agar mencerai beraikan syubhat-syubhat tersebut-. Syubhat itu begitu banyaknya, dihembuskan oleh para ahlul ahwa’ (pengekor hawa nafsu) dan ahlul bid’ah kepada para pemuda negeri ini. Lihat betapa banyaknya syubhat, syahwat serta fitnah! Mereka telah memperdaya para pemuda, mereka juga menghasut para pemuda dan memperalatnya melalui orang-orang kerdil tak berilmu.

💎 “Aku telah kenali hawa nafsunya sebelum aku mengenalnya, maka ia pun memasuki hati yang kosong dan kekal padanya”.

💎 Kita memohon kepada Allah agar membersihkan hati-hati para pemuda kita dari berbagai macam syubhat, fitnah serta syahwat. Dan semoga Allah mengembalikan mereka ke dalam lingkaran As-Sunnah sehingga menjadi pasukan Islam yang memerangi para dajjal, yang pucuk pimpinannya adalah Dajjal Besar. Kerana sesungguhnya di sana juga terdapat dajjal-dajjal kecil selain Ad-Dajjal.

✅ Rasulullah telah bersabda, “Selain Ad-Dajjal (Besar) yang lebih aku takutkan atas kalian….” (HR Muslim)

💎 Fitnah di masa kini telah menyambar banyak para pemuda melalui banyak tangan orang-orang jahat berhati Iblis yang berwujud manusia. Ini merupakan salah satu bentuk dajjal yang sangat dikhawatirkan oleh Rasulullah, bahkan melebihi kekhawatiran baginda terhadap fitnah Dajjal Besar. Mereka sesat lagi menyesatkan. Akan tetapi kita memohon kepada Allah -tabaraka wa ta’ala- agar menganugerahkan hidayah kepada para pemuda serta memberikan kepada mereka ilmu yang benar tentang agama mereka. Dan semoga Allah mengkurniakan kepada mereka akal-akal yang faham serta hati-hati yang matang.

📂 (Kitab Ats-Tsabat ‘Ala As-Sunnah -Tegar Di Atas Sunnah-, hlm. 53-55, karya asy-Syaikh Rabi’ al-Madkhali, terjemahan & terbitan Maktabah Al-Huda)

📚 WhatsApp طريق السلف 📚
🌐 www.thoriqussalaf.com

You may also like

Orang Yang Paling Cerdas
Hakikat Kecintaan & Berbakti Kepada Orang Tua
Bentuk-Bentuk Berbakti Kepada Orang Tua (Bahagian 5 – Akhir)
Orang Yang Paling Aneh