17
Dec
2017

Para Khawarij Itu Akan Membunuh Umat Islam & Membiarkan Penyembah Berhala

🔥⚔ Para Khawarij Itu Akan Membunuh Umat Islam & Membiarkan Penyembah Berhala

1⃣: Dengarkan apa yang dikatakan oleh seorang tokoh dari kelompok Ikhwanul Muslimun, Yusuf al-Qaradhawi yang juga merupakan Mufti Qatar, di Twitternya pada tarikh 10 Disember 2017:

🔥“Betul, aku berfatwa untuk berjihad di Syria dan Libya. Tetapi aku tidak berfatwa untuk berjihad melawan Israel. Kerana Yahudi adalah Ahlul Kitab dan kaum yang penuh dengan toleransi.”

https://drive.google.com/file/d/1RFJweiWJtl26IMcddAIQEDFTvPGJtCMs/view?usp=drivesdk

2⃣: Mari kita lihat pula apa yang disabdakan oleh Nabi ﷺ tentang Khawarij di dalam hadits ini:

📕Ada seseorang yang bernama Dzul Khuwaishirah. Janggotnya tebal, tulang pipinya menonjol, kedua matanya cekung, dahinya timbul, dan kepalanya botak. Dia berkata kepada Nabi ﷺ ketika sedang membahagi ghanimah (harta rampasan perang) Perang Hunain, “Berbuat adillah, wahai Muhammad!” -atau- “Bertakwalah engkau, wahai Muhammad!”

⁉Rasulullah ﷺ berkata kepadanya, “Siapa lagi yang akan mentaati Allah kalau aku bermaksiat kepadaNya? Allah telah mempercayaiku (untuk diutus) terhadap penduduk bumi, namun kalian tidak mempercayaiku?”

⚔ Lelaki itu kemudian berpaling. Setelah itu, ada seorang sahabat yang hadir -disebutkan bahawa dia adalah Khalid bin al-Walid- meminta izin kepada Nabi ﷺ untuk membunuhnya.

‼Rasulullah ﷺ bersabda, “Sungguh, dari tulang sulbi orang itu akan keluar sekelompok orang yang membaca al-Qur’an, namun tidak melepasi kerongkong mereka. Mereka membunuh para pemeluk Islam, namun membiarkan para penyembah berhala. Mereka keluar dari Islam sebagaimana keluarnya anak panah dari binatang buruannya. Jika aku mendapati mereka, sungguh aku akan memerangi mereka sebagaimana kaum Ad diperangi.” (HR Muslim)

3⃣: Bukti menunjukkan Ikhwanul Muslimun, Yusuf al-Qaradhawi dan kerajaan Qatar memainkan peranan besar dalam mendanai, mendukung dan mengajak rakyat untuk memberontak kepada pemimpinnya di beberapa negara Arab:

📂 Sumber: tukpencarialhaq

📚 ll مجموعة طريق السلف ll 📚
🌐 www.thoriqussalaf.com
🌐 http://telegram.me/thoriqussalaf